Frambozenbrownies

Als ik onrustig ben in mijn hoofd, dan ga ik bakken. En daar profiteren mijn collega’s van. Ik wil graag wat verschillende variaties op brownies proberen. Deze met frambozen en witte chocolade viel erg in de smaak.

frambozenbrowniesÑ

Recept

  • 250 g roomboter
  • 250 g pure chocolade
  • 1 vanillestokje
  • 6 eieren
  • 200 g witte basterdsuiker
  • 200 g zelfrijzend bakmeel
  • 400 gram frambozen
  • 80 gram witte chocolade
Verwarm de oven voor op 170 ºC. Smelt de boter in een steelpan. Hak ondertussen de pure chocolade in stukken. Neem de pan van het vuur en roer de pure chocolade door de boter. Laat staan, zodat de chocolade smelt.
Snijd het vanillestokje open en schraap met de punt van een mes het merg eruit. Doe dit met de eieren in een grote kom. Klop in 3 min. luchtig met een mixer en voeg in delen de suiker toe. Schep de gesmolten chocolade om zodat het volledig gemengd is met de boter en schenk al roerend bij het eimengsel. Zeef het meel erboven en spatel dit er luchtig door. Hak de helft van de witte chocolade in stukjes. Meng de helft van de frambozen en de helft van de witte chocolade voorzichtig door het beslag. Bekleed een brownievorm met bakpapier en giet het beslag erin. Verdeel gelijkmatig over de vorm. Bak ca 30-40 min in het midden van de oven. Als je er met een breinaald of cocktailprikker in prikt moet die er schoon weer uitkomen.
Haal de brownies uit de oven en verdeel de rest van de frambozen erover. Maak met een dunschiller krullen van de resterende witte chocolade  en verdeel dit over de brownies (dit smelt doordat de brownies nog warm zijn. Laat helemaal afkoelen.
Bron: ah.nl

Een gedachte over “Frambozenbrownies

  1. Omdat ik deze foto er zo lekker uit vond zien, heb ik dit recept nagemaakt voor de verjaardag van onze vijfjarige zoon en het was echt heerlijk. Omdat we heel veel witte chocola over hadden van zijn traktatie had ik dat gebruikt in plaats van pure chocola, en dat werkte ook prima.

Plaats een reactie