Bananen-kokostaart

Ik heb bijna altijd bananen in huis. Als die wat langer liggen en bruin en melig worden, zijn ze ideaal voor baksels. Dit taartje maakte ik pas geleden met chocolatechunks.

Vorige week maakte ik hem samen met mijn jongste neef. Twee keer zelfs. De eerste keer waren we zo gezellig aan het kletsen dat ik 3 dl ipv 3 el karnemelk in het deeg deed. Dat was dus bananensoep. De tweede was helemaal goed.

Aan deze variant heb ik kokos toegevoegd. Lekker knapperig. Je kunt dit ook weglaten. Dan is de taart ook erg lekker.

IMG_0595.JPG

Recept

– 2 rijpe bananen
– 2 eieren
– 175 ml plantaardige olie
– 3 el karnemelk
– 90 gr lichtbruine basterdsuiker
– 150 gr zelfrijzend bakmeel
– 1 tl kaneelpoeder
– 1/2 tl gemberpoeder
– 40 gr geraspte kokos

Verwarm de oven voor op 180 gr C. Vet een springvorm van 20 cm in.

Prak de bananen. Doe ze in een kom en klop de eieren erdoor. Klop daarna ook de karnemelk en de olie erdoor.

Voeg de suiker toe en klop ook dit erdoorheen. Zeef het bakmeel, de kaneel en gember hierboven en voeg de kokos toe. Vouw dit er met een spatel door tot je geen klontjes meer ziet.

Schep het beslag in de springvorm. Bak de taart in ongeveer 1 uur gaar. Als je er een prikker in steekt, moet die er schoon weer uitkomen.

Laat de taart in de vorm 10 minuten afkoelen. Haal dan uit de vorm en laat op een rooster helemaal afkoelen.

Ik heb nog wat chocolade gesmolten en eroverheen gegoten.

Enjoy!

Plaats een reactie