Frambozenmuffins

Voor het mini grand dessert van vorige week heb ik ook frambozenmuffins gemaakt. Omdat we met drie personen waren, maakte ik er vier. Altijd een extra voor als er een mislukt. Op de muffins heb ik citroenglazuur gedaan. Lekker aan deze muffins is dat ze door het zuur van de frambozen en het citroensap en doordat ik weinig suiker gebruik niet te zoet en dus niet te zwaar zijn.

Nog een tip van mijn tafelgenoten: bewaar ze een nachtje in de koelkast, dan komt de smaak nog beter naar voren. Zij zijn ook de makers van de foto.

Grand dessert

Recept

  • 65 gr zachte roomboter
  • 65 gr fijne kristalsuiker
  • 1 ei, losgeklopt
  • 65 gr zelfrijzend bakmeel
  • handje frambozen
  • 70 gr poedersuiker
  • sap van een halve citroen (gezeefd)
  • 4 frambozen voor op de muffins

Verwarm de oven voor tot 175 gr C. Zet vier papieren vormpjes in een muffinbakplaat.

Klop de boter en suiker met de mixer tot een bleke romige massa.

Klop het ei erdoor.

Zeef het bakmeel boven de kom en spatel dit door het beslag.

Voeg de frambozen toe en spatel deze er ook door.

Verdeel het beslag over de vormpjes en zet op een rooster in de oven.

Bak de muffins 20 minuten. Haal ze uit de oven en laat 5 minuten afkoelen in de vorm.

Haal de muffins uit de vorm en laat op een rooster afkoelen.

Doe de poedersuiker in een bakje en voeg al roerend met een lepeltje beetje bij beetje de citroensap toe. Het glazuur moet vloeibaar zijn maar niet te omdat het anders te erg van de muffins afloopt.

Verdeel het glazuur over de afgekoelde muffins en leg er een framboos op.

Enjoy!

 

Plaats een reactie