Banaan-chocoladetaartje

Mijn collega’s weten natuurlijk dat ik graag bak. Ik steek het niet onder stoelen of banken. Toch was het alweer een tijdje geleden dat ik iets lekkers had meegenomen. Omdat ik weinig tijd had en er overrijpe bananen in de fruitschaal lagen, maakte ik dit supermakkelijke en erg lekkere taartje.

IMG_0405.JPG

Recept

– 2 rijpe bananen
– 2 eieren
– 175 ml plantaardige olie
– 3 el melk
– 125 gr lichte basterdsuiker
– 150 gr zelfrijzend bakmeel
– 1 tl kaneelpoeder
– 1/2 tl gemberpoeder
– 50 gr pure chocoladedruppels
– 150 gr pure chocolade

Verwarm de oven voor op 180 gr C. Vet een springvorm van 20 cm in.

Prak de bananen en doe in een beslagkom. Klop de eieren erdoor.

Voeg de olie en melk toe en klop dit erdoor. Klop de suiker er goed doorheen. Voeg de chocoladedruppels toe en spatel erdoor.

Zeef het meel boven dit mengsel en voeg het kaneel en de gember toe. Spatel dit er doorheen tot je geen klontjes meer vindt.

Schep het beslag in de springvorm. Bak de taart in ca 1 uur gaar. Als je er een prikker in steekt, moet die er schoon uitkomen.

Haal de taart uit de oven en laat 5 minuten afkoelen inde vorm. Haal hem dan uit de vorm en laat volledig afkoelen op een rooster.

Doe de chocolade in een vuurvaste kom en zet deze op een pan met zacht kokend water. Als de chocolade is gesmolten, verdeel je het over het taartje. Laat goed afkoelen.

Enjoy!

Een gedachte over “Banaan-chocoladetaartje

Plaats een reactie